Chůzí k fyzické i psychické pohodě.

Cítíte mžitky před očima ve chvíli, kdy někdo řekne slovo maraton? Je vaším největším běžeckým úspěchem sprint na tramvaj? A nedokážete si představit, že byste někdy běželi, aniž by vás bolelo na boku? Pokud jste alespoň na jednu otázku odpověděli ano, pak vítejte v klubu neběžců! Nás, co se v posledních letech cítí jako menšina.

Pravda, běh jako takový je spojován s mnoha benefity - od snížení stresu, zlepšení kardiovaskulárních funkcí až po posílení svalů nebo spalování kalorií. Bohužel, všichni nemůžeme být běžci, a tak je alespoň dobré vědět, že běh má poměrně kvalitního konkurenta - chůzi!

Menší riziko zranění

Možná ve svém okolí máte běžce, kteří naříkají na bolavá kolena, nárty nebo třeba lýtka. I tyto zdravotní problémy mohou být způsobeny během, neboť při vyšší intenzitě běhu je pravděpodobnější, že dojde ke zranění nebo zatížení kloubů a svalů. Studie, které se zúčastnilo 5 327 aktivních lidí, prokázala u běžců o 25 % vyšší riziko zranění než u chodců. Jako nejčastější zranění se ukázalo běžecké koleno či zánět šlach. 

Zajímavé výsledky přinesla také studie zveřejněná na webu The Guardian. "Ačkoliv chodci i běžci vydali stejnou energii, u chodců byly zjištěny lepší zdravotní přínosy než u běžců," zní z výsledků studie. Běh například snížil riziko vzniku srdečních onemocnění o 4,5 %, zatímco chůze toto riziko snížila o 9,3 %. 

Procházka

Psychika jako korálek

Zatímco běžci sledují "tepovku", stresují se nad výkonem a touží zlepšit svůj čas, chodci nikam nepospíchají. Možná i proto je chůze jedním z "léků" na štěstí, což potvrzuje studie Vermontské univerzity. Zkuste si tedy naordinovat chůzi lesem nebo přírodou, díky které si pročistíte hlavu, a zároveň zlepšíte svou fyzickou kondici. Možná vás překvapí, že nejjednodušší pohyb může být i tím nejefektivnějším.

Nemáte čas na hodinové procházky? Nevadí, chůzi můžete do svého dne implementovat i těmito způsoby:

  • Vystupte o zastávku dříve

Tato rada sice patří mezi klasiky. Zkuste ráno vyjet do práce brzy a vystupte z MHD o stanici dříve. Postupem času můžete zvýšit tempo nebo vystoupit o dvě stanice dříve. Pokud jezdíte do práce autem, zaparkujte vůz na vzdálenějším parkovišti.

  • Na procházku s kamarádkou

Domluvila jste se s kamarádkou, že odpoledne posedíte v kavárně? Co si takhle vzít kávu s sebou a důležité věci probrat za chůze? Takříkajíc zabijete dvě mouchy jednou ranou, a navíc u toho spálíte přebytečný tuk!

  • Cesty za jídlem

Co si budeme povídat, cesty za jídlem patří k těm nejpříjemnějším! Pokud nemáte v práci kantýnu, pak rozhodně objevujte podniky nejen v blízkém okolí práce, ale i v tom vzdálenějším. To samé platí i večer. Už žádné objednání jídla před dveře bytu. Raději si jídlo předobjednete a vyzvedněte sami.

  • Aktivní procházky o víkendu

Víkendy jsou ideálním časem na dlouhou a svižnou procházku. Vezměte děti, partnera a pejska, a vyrazte na příjemnou procházku parkem nebo vaším městem. Obzvláště během nedělního odpoledne jde o hotový balzám na duši, který vás připraví na nadcházející pracovní týden.  

ČTĚTE TAKÉ: Objevte benefity cvičení v páru

Titulka

MARIANNE AŽ DO SCHRÁNKY S POŠTOVNÝM ZDARMA

Časopis Marianne si nyní můžete, bez nutnosti platit poštovné, objednat až domů. Více informací se dozvíte zde.

Promotion