Přejít k hlavnímu obsahu
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Krása

„Našla jsem díru na trhu. Něco, co tu doposud nebylo,“ říká Kirsten Kjaer Weis, královna „clean beauty“

Info ikona
Kirsten Kjaer Weis

Mezi klientky téhle dánské vizážistky patří nejzářivější hollywoodské hvězdy. Kirsten Kjaer Weis ale stojí i za fenoménem clean beauty, funkční přírodní kosmetikou v luxusním provedení.

Promotion
Markéta Vörös | 17. 08. 2021

Přírodní kosmetika dnes zažívá obrovský boom. Propaguje ji každý druhý influencer, aniž by měl hlubší povědomí, o čem hovoří.  V době, kdy Kirsten Kjaer Weis začínala, však byla situace zcela jiná. Dekorativku s přírodním složením si ještě před deseti lety kupovaly jen ženy, kterým jejich okolí přezdívalo „přírodní“. A rozhodně se nejednalo o kompliment.

Skandinávský sen

 „Na trhu bylo tehdy jen velmi málo značek, které měly v portfoliu čistou dekorativní kosmetiku. Vybavuji si třeba značku Dr. Hauschka. Ta ale nebyla z mého pohledu dostatečně funkční, navíc obaly byly neatraktivní,“ prozrazuje Kirsten Kjaer Weis ve společném rozhovoru přes Zoom z jejího newyorského bytu. 

Postupně jsme probraly kostrbaté začátky, důležitost designu v kosmetice, a navrch se slavná make-up artistka seznámila s mou fenkou Ellou, která dohlížela na hladký průběh našeho povídání. Jako malá holka vyrůstala Kirsten na farmě v Dánsku obklopená nedotčenou přírodou. Pak ji ale život přenesl do Paříže, kde studovala make-up, a následně i do hektického New Yorku. Právě tam se jí konzumní svět zákulisí módních přehlídek ukázal ve své nejryzejší podobě. Produkty se neuvěřitelně plýtvalo a modelky si často stěžovaly, že jim konvenční kosmetika dělá na obličeji paseku. A tak se Kirsten vrhla do projektu, který se postupně stal její životní vášní. Po více než dvaceti letech práce make-up artistky se rozhodla skloubit svět luxusní kosmetiky a přírody. 

„Vždycky jsem milovala design. Měla jsem za to, že si jednou najdu povolání na pomezí architektury a designu, ale jak už to tak bývá, život mě zavál jinam. Když jsem ale později vytvářela koncept značky, byl pro mě právě tento prvek klíčový. Proč? Protože se přece všichni chceme obklopovat krásnými věcmi,“ vypráví.

Kousek krásy

Kirsten podnikla odvážný krok, e-mailem kontaktovala slavného designéra Marca Atlana. Ten stojí za minimalistickým vzhledem flakonů Comme des Garçons. Jak sama říká, v té době nikdo neznal její jméno, a tak designérovi na rovinu napsala, že bude její návrh možná znít hloupě a naivně, ale že by s ním velmi ráda spolupracovala. Odpověď byla překvapivě kladná, a tak v roce 2010 vznikla jedna z nejlepších fúzí designu a kosmetického průmyslu

Jaká byla Kirstenina vize? „Snila jsem o krásných, luxusních obalech, které se budou předávat z generace na generaci stejně jako kabelky Hermés,“ popisuje. Designér Marc Altana přišel po dvou měsících s nápadem unikátního kovového plnitelného obalu, na kterém značka Kjaer Weis dodnes stojí.  

Kuchaři v laboratoři

Originální design byl na světě, ale aby byla její značka skutečně schopná konkurovat luxusním produktům, bylo třeba zapracovat především na výdrži a perfektní pigmentaci přírodních produktů. „I kdyby byl produkt sebekrásnější, nikdo by o něj nestál, pokud by neukázal, co všechno dokáže. Make-up musí držet celý den, to je pro mě jako pro vizážistku zásadní,“ vysvětluje Kirsten. 

Možná se vám zdá podobný požadavek automatický, ale u „čisté kosmetiky“ nejde o nic lehkého. Přírodní ingredience totiž mění kvalitu v závislosti na počasí nebo úrodě. „Z tohoto důvodu potřebujete mít v kuchyni výborného kuchaře, který dokáže ingredience správně namíchat. Každá várka, každá tvářenka nebo rtěnka musejí být zcela totožné,“ prozrazuje make-up artistka a zakladatelka značky. 

Limity přírody

První produkty, které značka Kjaer Weis uvedla na trh, byly krémové tvářenky, tónované balzámy na rty a oční stíny. Na začátku se Kirsten soustředila na rodné Dánsko – a dočkala se neuvěřitelně pozitivních ohlasů. Místní média i zákaznice si ji zamilovaly, a tak se časem rozhodla rozjet byznys ve velkém

„Našla jsem díru na trhu. Něco, co tu doposud nebylo. A jestli jsem měla obavy, jak společnost značku přijme? Jasně že ano. Ale na druhou stranu jsem si říkala: proč by to vlastně nemělo vyjít? Spojila jsem dosud neslučitelné světy, luxus a přírodní kosmetiku, a vnímala to skoro jako poslání,“ prozrazuje Kirsten. 

Poté co se značka etablovala na trhu, si její produkty oblíbily slavné hollywoodské hvězdy – mezi prvními klientkami nechyběly Emma Watson, Reese Witherspoon a Gwyneth Paltrow. Prestižní reklama značku nestála ani korunu, zato ji brzy vystřelila do jiné dimenze. Značka Kjaer Weiss se stala lídrem trhu s čistou dekorativní kosmetikou. A jaké má její zakladatelka plány do budoucna?

Momentálně pracuje na vytvoření minerální sluneční ochrany, která se bude perfektně roztírat a nebude zanechávat stopy. Je to těžké, ale ne nemožné. Dobře, pokyvuji, a je něco, co nemožné je? „Nedokážeme vytvořit voděodolné produkty, to není v našich silách,“ prozrazuje limity přírodní kosmetiky.

Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion
Promotion