Přejít k hlavnímu obsahu
Marianne Bydlení Objednat >
Marianne Venkov & styl Objednat >
Zdraví

5 tipů na rychlé a zdravé snídaně pro školáky, na kterých si pochutnají i dospělí

Info ikona
snídaně

Letošní letní prázdniny jsou už oficiálně u konce. Je tu škola a s ní opět i uspěchaná rána. Nechcete svým dětem dávat ráno jen lupínky do mléka, ale zároveň na přípravu jídla nemáte víc jak 10 minut? To není problém. Tyto snídaně vaše požadavky splňují.

Tereza Čaladi | 5. 09. 2022

Během léta má člověk obvykle čas posnídat s rodinou. Ať už na dovolené, nebo jenom díky tomu, že chodí do práce na devátou hodinu. Ale jakmile přijde škola a vaše ratolesti musí být v 8:00 nastoupené ve třídě, představují rána spíše závodní pole. A bodejť by ne, když si všichni členové rodiny musí vyčistit zub, umýt obličej, obléknout se, upravit se a ještě k tomu se najíst. No a kdo by měl v tu chvíli čas přemýšlet, co nejvýživnějšího ještě ukuchtit.

 

Ale protože snídaně je základ dne a neměla by se zanedbávat, my se nad tím zamysleli za vás. Možná se něčím inspirujete.

1. Vajíčka na mnoho způsobů

Vajíčka jsou jednou z nejvděčnějších surovin. Nejenom, že se vám hodí na pečení, ale ony samotné vám postačí hned na několik verzí snídaní. Můžete je zpracovat jako volská oka, míchaná, omeletu, naměkko/nahniličku/natvrdo a tak podobně. Mimo to je můžete využít i jako přílohu například k avokádovému toastu. Největší výhodou vajec je, že obsahují velký počet bílkovin. Ty jsou plné všech základních aminokyselin, které jsou zásadní pro tvorbu svalů a jiných tělesných tkání.

2. Ovesná kaše připravená večer předem

Smíchejte ¼ hrnečku ovesných vloček s ½ hrnku mléka v malé nádobě. Navrch přidejte ořechy, chia semínka nebo sušené či čerstvé ovoce. Ráno stačí sklenici s vločkami pouze vytáhnout z lednice. Vhodné jsou nejenom z toho důvodu, že obsahují vlákninu, ale zároveň jsou i plné sacharidů, vitaminů, bílkovin, tuků i minerálních látek.

Mohlo by se vám líbit

6 tipů, jak dětem zpříjemnit začátek školního roku

Návrat do školních škamen nebývá veselý. Školáci smutní po volných dnech, během kterých se koupali, vyváděli lumpárny, a především nepsali domácí úkoly. Rodičům je zase smutno z toho, že opět musí připravovat svačiny, rozvážet děti po kroužcích a bystrým okem kontrolovat úkoly. Naštěstí existuje několik způsobů, díky kterým bude start školy mnohem příjemnější.
marianne.cz

3. Ovocné smoothie

Tyto nápojové snídaně jsou velmi výhodné v tom, že když je někdo nestihne vypít doma, může si je vzít i na cestu do školy. Navíc jsou opravdu jednoduché a variabilní. Můžete například využít jahodové, borůvkové či malinové smoothie (dva hrnečky jednoho či více ze zmíněných lesních plodů, jeden banán, dolít hrnkem mléka, případně přidat led a rozmixovat), banánové (banán zalitý mlékem), čokoládové (banán, strouhaná čokoláda a mléko) či jakékoliv jiné ovocné nebo zeleninové dle vašich chuťových buněk. Netřeba zmiňovat, že se jedná o vitamínovou bombu díky veškerým rostlinným plodům přírody, které obsahuje.

A pokud přeci jen chcete snídani raději v mističce než ve flašce na cestu, můžete si vytvořit smoothie bowl. Do smoothie jednoduše dáte namísto mléka řecký jogurt (či tyto dva produkty nakombinujete). Poté husté smoothie nalijete do misky a dozdobíte dalším ovocem, oříšky nebo semínky.

4. Borůvkové muffiny

Čas od času neuškodí ani sacharidová snídaně jakou jsou muffiny. Máme pro vás hned 2 verze – jednu ranní, rychlejší, do hrnečku. Druhá opět vyžaduje přípravu již večer.

Do nádobky nasypte ¼ hrnku mouky, jednu polévkovou lžíci hnědého cukru, ¼ čajové lžičky prášku do pečiva, špetku soli, jednu čajovou lžičku olivového oleje a 2 polévkové lžíce mléka. Vše smíchejte, přidejte malou hrst mražených borůvek a vložte do mikrovlnné trouby na 80-90 sekund. Voilà a snídaně je na světě.

V případě, že se chcete vyhnout mikrovlnce, lze i muffiny připravit den předem. Budete potřebovat 2 hrnky mouky, ¾ hrnku ovesných vloček, ½ hrnku hnědého cukru, 1 čajovou lžičku prášku na pečení, ½ čajové lžičky mleté skořice, ½ čajové lžičky soli, 1 hrnek mléka, ¼ hrnku másla, 2 vajíčka, 2 čajové lžičky vanilkového extraktu a hrnek borůvek. Smíchejte nejprve suché ingredience, poté tekuté, pak dohromady a nakonec přidejte borůvky. Rozdělte těsto do forem na muffiny a v předehřáté troubě na 200 °C pečte 18-20 minut.

Borůvky jsou plné antioxidantů. A zatímco si vaše děti budou myslet, že dostávají k snídani mlsku, budou mít i dostatečný ranní příjem živin.

5. Ranní burrito

Abychom vám nenabízeli pouze sladké snídaně, máme pro vás i slanou, poměrně netradiční variantu. Pro burrito ke snídani vám stačí celozrná tortilla, tu naplníte míchanými vajíčky, fazolemi, zeleninou a salsou dle libosti. A výživná a zdravá snídaně je na světě.

Mohlo by se vám líbit

Jak si doma připravit kávu jako z kavárny?

Home office, karanténa nebo jenom pochmurné podzimní počasí způsobilo, že doma trávíme většinu volného času. Pokud patříte k milovníkům čajových dýchánků, pak vám nastalá situace pravděpodobně nevadí, hůř jsou na tom lidé, kterým v žilách koluje místo krve kofein. Jak zvládnout v domácích podmínkách dokonalé espresso či cappuccino? To je to, oč tu běží!
marianne.cz
Zdroj článku