Přejít k hlavnímu obsahu
Marianne Bydlení Objednat >
Marianne Venkov & styl Objednat >
Zábava

Alfa stav mysli: Naučte se naladit na frekvenci, ve které si tvořte život, jaký jste vždycky chtěli

Info ikona
Ezo

Alfa stav je něco jako magická říše, kde se díky naladění na konkrétní frekvenci stírá hranice mezi představami a skutečností. Mizí veškerá omezení, svou realitu si malujete těmi nejpestřejšími barvami. Mysl v tomto jedinečném stavu zasahuje do podvědomí, obrovského pole, kam zasadíte semínka myšlenek a snů a následně sklízíte plody. V tomto stavu aktivně tvoříte, myšlenky jsou osvobozené od každodenních starostí.

Liv Boková | 1. 04. 2024

Tvořte si život, jaký chcete

Představte si vysněnou kariéru, osobní úspěchy i okamžiky radosti. Tyto vize ve stavu alfa, podpořené vírou a touhou, představují začátky vaší budoucnosti. Každý den máte šanci sladit své nejhlubší touhy s nekonečným potenciálem vaší představivosti. Ve stavu alfa se stáváte autorem, který píše vlastní životní příběh, jste strůjcem svého osudu. Sami si utváříte život, jaký jste vždycky chtěli.

Různé stavy mysli

Nejde o nic nadpozemského nebo vykonstruovaného či smyšleného. Různé stavy mysli jsou definovány lékařsky. Jsou celkem čtyři a označují je písmena řecké abecedy. Jejich názvy představují frekvenční řadu, neboli frekvenci, na které mozek vibruje.

Delta stav mysli (frekvence 1 - 4 Hz)
Toto je stav hlubokého spánku. Člověk se do něj dostává také, když je v kómatu.

Theta stav mysli (frekvence 4 - 8 Hz)
Tady se jedná o stav povrchního spánku, pohybujeme se v říši duchovního světa a na šamanských cestách.

Alfa stav mysli (frekvence 8 - 14 Hz)
Stav alfa je známý také jako stav nadvědomí. Je to frekvence relaxace a duchovního světa. V tomto stavu je fyzické tělo naprosto uvolněné, mysl přitom zůstává bdělá a je navíc extrémně vnímavá.

Beta stav mysli (frekvence 14 a více Hz)
Ve stavu beta mozek řídí běžné denní aktivity. Přestavuje vnější úroveň vědomí, oblast fyzických smyslů, normální bdělý stav vědomí. V normálním bdělém stavu se mozkový rytmus pohybuje kolem 20 Hz, stres vyvolává vyšší frekvence.

Mohlo by se vám líbit

Těchto 5 vitaminů a minerálů udrží váš mozek mladý. Z jakých potravin je získáte?

Minule jsem vám představili 5 jednoduchých stravovacích návyků, které vám pomohou udržet mozek mladý. Nyní se podíváme na 5 vitaminů a minerálů, jejichž zařazení do jídelníčku nám opět pomůže dostat mozek pomocí správného stravování do kondice. Zjistěte, čím je jaký minerál a vitamín pro mozek prospěšný a v jakých potravinách je najdete.
marianne.cz

Stav alfa je nejúčinnější

Alfa stav mysli totiž zesiluje intuici a zvyšuje úroveň uvědomování si. Můžeme si v něm efektivně plánovat celý den, včetně nejrůznějších schůzek a událostí, o kterých se dá předpokládat, že pro nás budou stresující. Alfa stav se často používá jako nástroj k dosažení cílů a splnění snů.

Jak se dostat do stavu alfa

Použít k tomu můžeme řadu metod. Všechny techniky směřující k rozproudění alfa mozkových vln zahrnují relaxaci fyzického těla a mysli. Do alfa stavu nelze vstoupit bez relaxace. Pokud jste hyperaktivní a stresovaní, mozek bude fungovat ve stavu beta a nedokáže se naladit na jinou frekvenci.

7 metod navození alfa stavu mozku

1. Hudba

Hudba může mít na náš duševní stav ohromný vliv. Některé žánry nebo druhy hudby stimulují v mozku vlny beta, jiné vlny alfa. K navození alfa stavu je prokazatelně nejúčinnější klasická hudba. Vyzkoušet můžete i jakoukoli jinou hudbu, která má zklidňující účinek, měla by být v pomalejším tempu, než je průměrná tepová frekvence.

2. Barevná vizualizace

Metoda barevné vizualizace k navození alfa stavu vědomí je velmi rozšířená. Jedná se o vizualizaci konkrétních barev, od vysokofrekvenčních, jako je červená, po nízkofrekvenční barvy, například fialovou. Jak taková barevná vizualizace funguje? Tím že si vizualizujeme barvy se stále nižší frekvencí, stimulujeme mozkové vlny tak, že se jejich frekvence postupně zpomaluje.

Jak na to prakticky:

červená - oranžová - žlutá - zelená - modrá - fialová – temně fialová

Zavřete oči a představte si barvy v sestupném pořadí od vysoko po nízkofrekvenční, každé barvě se věnujte zhruba 5 vteřin a poté přejděte k následující barvě.

Mohlo by se vám líbit

Jak otevřít třetí oko: Získáte stabilní emoce, kvalitní spánek a zlepší se vám vztahy

Třetí oko je šestá čakra, která se nachází uprostřed čela. Pokud chceme najít skutečný smysl života, pochopit smysl světa a existence, pak je právě třetí oko čakrou, se kterou je dobré umět pracovat. Pomůže nám vnímat a poslouchat intuici, dělat správná rozhodnutí, procházet životem s lehkostí. Navzdory okolním tlakům a stresu budeme v psychické pohodě, což se promítne i do zdraví fyzického těla.
marianne.cz

3. Odpočítávání

Metoda odpočítávání je další velmi jednoduchá a zároveň ohromně účinná technika, při které nahlas nebo jen v duchu počítáte pozpátku. Pomalu počítejte od 21 do 1 a ke každému číslu přiřaďte konkrétní výrok. Mezi tímto prohlášením a číslem udělejte krátkou pauzu.

Konkrétní příklad:

21 - pauza - Cítím se uvolněně.
20 - pauza - Moje tělo je naprosto uvolněné.
19 - pauza - Cítím se bezpečně.
18 - pauza - Veškerý stres a napětí jsou pryč.

a takto pokračujte dál až k číslu 1

4. Metoda zaměření zraku

Možná jste si všimli, že když někomu položíte otázku, na niž není snadná odpověď, a musí se tedy hluboce zamyslet, podívá se nahoru. A přesně o tom je metoda zaměření zraku, která pomůže k navození alfa stavu mysli. Stačí vzhlédnout a soustředit se na dech. Podívejte se očima nahoru a při tom pomalu a hluboce dýchejte.

5. Pobyt v přírodě

Nemusíte nikam chodit fyzicky, do přírody se dostanete v rámci vizualizace. Metoda spočívá v tom, že zavřete oči a představujete si sebe sama v klidném, přirozeném prostředí, kde se cítíte pohodlně a je vám hezky. Může to být pláž, les, vrchol hory, vodopád, potůček, klidné lotosové jezírko, zkrátka jakékoliv místo v přírodě, kde se dokážete naprosto dokonale zklidnit a uvolnit. Pokud by vám příliš nešlo pracovat jen v představách se zavřenýma očima, vyzkoušejte obměnu této metody, kdy se před zavřením očí budete nějakou dobu upřeně dívat na obrázek místa, které si následně dokážete udržet v mysli a uvidíte ho i se zavřenýma očima.

6. Hluboké dýchání

Práce s dechem je obecně nesmírně účinná, zklidnění mysli nevyjímaje. Zhluboka se nadechněte, vtáhněte do sebe tolik vzduchu, kolik jen můžete, pak na 2 vteřiny zadržte dech, zhluboka vydechněte všechen vzduch, počkejte dvě vteřiny. Opakujte desetkrát. Představujte si, že s každým nádechem získáváte zásobu pozitivní krásné energie.

7. Elektronická metoda

Stav alfa je možné navodit také elektronickými metodami jako je zvuk o určité frekvenci nebo světlo pulzující na určité frekvenci. Tato varianta ale může být nebezpečná, protože u ní hrozí vytvoření závislosti na elektronických zařízeních. Přírodní techniky jsou pro navození alfa stavu mysli bezpečné.

Nechte se vést svými sny

Aby se vaše sny mohly stát skutečností, je třeba si je umět aktivně tvořit. Jako vůbec první krok se ale musíte naučit si sny pamatovat. Natrénujete to tak, že si před spaním, nejlépe ve stavu alfa, řeknete, že si své sny budete pamatovat. Po probuzení si zapište všechno, co jste si zapamatovali. Čím déle to budete dělat, tím více si zapamatujete. Postupně tak zachytíte veškeré moudro, které můžou obsahovat. Jakmile si budete dobře pamatovat své sny, můžete požádat o vodítko k řešení konkrétních záležitostí. Před spaním si představte to, co chcete vyřešit, a řekněte si, že se vám o tom bude zdát. Až se probudíte, sen si zapište a hledejte v něm indicie. Až vám bude tato metoda fungovat, můžete postoupit na další úroveň a pomocí vizualizací v alfa stavu mysli a ve snech si zhmotňovat to, co si v životě přejete.

Zdroj článku