Přejít k hlavnímu obsahu
Životní styl

Jarní detox? Vsaďte na ten digitální

Info ikona
Digital

V dnešní době plné sociálních sítí, rušivých vjemů z médií a stále přibývajících negativních zpráv je mnohdy těžké udržet si pozitivní naladění. Digitální svět nás zkrátka vyčerpává, i když do něj často chodíme pro inspiraci. Zkuste si proto místo šťávového detoxu, dopřát detox digitální.

Veronika Lechnerová | 19. 04. 2022

Závislost na sociálních sítích

Máte pocit, že na sociálních sítích trávíte více času, než je zdrávo? Ještě aby ne, stovky vývojářů společně s odborníky na psychologii neustále pracují na tom, aby byly platformy stále více propracovanější a nutili vás se vracet. „Vyzbrojeni poznatky tzv. persuasivní psychologie (psychologie přesvědčování) mění naše postoje, tužby a chování, aniž bychom to vůbec postřehli,“ uvádí Replug.me, který se zaměřuje právě na problematiku závislosti na sociálních sítí. Zde možná leží příčina toho, proč když uleháte do postele s vidinou spánku, opakovaně saháte o mobilu a nekonečně scrolujete.

Zbavit se závislosti na sociálních sítí rozhodně není jednoduché, ale můžete tomu jít naproti. Prvním krokem v rámci digitálního detoxu pro vás může být, že si budete mobilní telefon na noc odkládat jinam než k posteli. Stejně tak si můžete na svém zařízení zapnout denní časový limit pro jednotlivé aplikace jako například Facebook nebo Instagram.

Nebojte se dát unfollow

Sociální sítě a digitální svět celkově není jenom o závislostech. Každý z nás má svůj vlastní online vesmír, ve kterém vidí útržky příběhů jiných lidí, které sleduje. A velmi často se stává, že místo kýžené motivace a pozitivních vln zachytíte spíše frustraci a pocit, že váš život za moc nestojí, protože jistá instagramerka nebo youtuberka neustále cestuje po světě, nebo tráví hodiny denně na procházkách s kávou v ruce. Uvědomte si, že na sítích nevidíte všechno. Lidé na nich totiž ukazují jen to, co chtějí, aby bylo vidět. Zbytek zůstává skrytý za oponou.

Proto pokud vám některé profily, které sledujete nepřináší do života nic pozitivního, a naopak máte pocit, že přicházíte o energii, nebojte se přestat daného člověka sledovat. Podobně, jako sem tam třídíte šatník nebo uklízíte ve spíži, můžete jednou za čas provést čistku na sociálních sítích.

Buďte více offline

Máte pocit, že vyrazit na procházku bez mobilu a sluchátek je nesmysl? Pak právě možná potřebujete úplný digitální detox v podobě offline režimu. Až příliš často zapomínáme na to, jaké to je trávit čas se sebou samými. Neumíme si vychutnat přítomný moment a naše roztříštěná pozornost neustále těká k telefonům nebo sociálním sítím.

Sbalte si batoh, vyrazte někam ven a telefon nechte vypnutý doma. Pokud vás ale tahle představa děsí, můžete si bez mobilu a podcastu vyzkoušet jen krátkou procházku v lese. Možná, že zezačátku se vám budou honit hlavou všelijaké myšlenky, časem si ale offline chvilky pro sebe začnete náramně užívat.

Zdroj: Replug.me