Přejít k hlavnímu obsahu
Marianne Bydlení Objednat >
Marianne Venkov & styl Objednat >
Zábava

Jak na podzim změnit svou cvičící rutinu?

Info ikona
Cvičení

Zatímco v letních měsících byla vaše cvičící morálka příkladná, na podzim cvičíte sporadicky? Není divu, změna počasí výrazně ovlivňuje naši chuť ke sportu. I proto se vyplatí, když během podzimu proměníte své tréninkové návyky a přizpůsobíte je aktuálnímu období.

Už dávno odzvonilo rannímu běhu v šortkách při východu slunce i příjemnému podvečernímu hraní badmintonu na zahradě. O slovo se totiž přihlásil podzim, který s sebou přinesl nejen změnu počasí, ale také ubral na počtu prosluněných hodin. To se rychle podepsalo především na naší cvičící rutině, do které začaly promlouvat naše výmluvy nebo lelky.

Přitom na cvičení v podzimních měsících bychom neměli rezignovat. Vždyť v našem těle se během sportování uvolňují endorfiny, které si hravě poradí se špatnou náladou nebo dokonce sezónní afektivní poruchou. Navíc není žádným tajemstvím, že díky cvičení můžeme posílit náš imunitní systém, a tudíž předejít klasickému podzimnímu nachlazení. Podstatné je pouze to, abyste svou cvičící rutinu přizpůsobili podzimu. Jedině tak pro vás sportování bude zábava, nikoliv trest.

Mohlo by se vám líbit

Cvičte podle menstruačního cyklu! Vyhnete se zdravotním komplikacím i nabírání na váze

Měly bychom si zvyknout na to, že hormony jsou neviditelným šéfem našeho těla. Ovládají nejen naše emoce, chutě či psychickou pohodu, ale nenápadným hláskem promlouvají také do našeho tréninkového plánu. Zkuste s hormony nebojovat, ale naopak jim naslouchat. Uvidíte, že docílíte nejen lepších sportovních výkonů, ale především vnitřní harmonie.
marianne.cz

Zjistěte svůj chronotyp

Zatímco v letních měsících vám vyhovovalo ranní posilování, na podzim nedokážete vstát s prvním (a možná ani pátým) zazvoněním budíčku. Zkuste si proto posvítit na svůj chronotyp. I když se většinou zmiňuje chronotyp noční sovy a ranního ptáčete, realita je mnohem složitější. Podle klinického psychologa Michaele Breuse existují čtyřmi chronotypy, tedy chronotyp lva, delfína, medvěda a vlka.

Zmíněné chronotypy mají své specifické potřeby a „ideální časy“ na dané aktivity. Jakmile poznáte, jaký chronotyp vás vystihuje, můžete mu přizpůsobit svůj denní režim, a to od ranního budíčku, času na kávu, sportovní aktivity až po milování s partnerem nebo času, kdy jdete na kutě.

Mohlo by se vám líbit

Poznejte svůj spánkový chronotyp a zatočte s nepříjemnou únavou

Už dávno neplatí, že se lidé dělí na ranní skřivany a noční sovy. Podle klinického psychologa Michaela Breuse totiž existují čtyři chronotypy, se kterými se můžeme setkat. Jste milovník brzkých rán jako lev či delfín, nebo dáváte přednost spánku jako medvěd a vlk?
marianne.cz

Využijte sluneční záření

Pokud vám vyhovuje běhat za tmy, pak nic nebrání tomu, abyste celý podzim a zimu běhali ve večerních hodinách. Přesto se vyplatí, když budete chytře pracovat se slunečním zářením. Právě hřejivé paprsky mají zázračné účinky na naše tělo, a to nejen na naši fyzickou, ale také psychickou pohodu. Jakmile tedy vysvitne sluníčko, využijte toho, a vyrazte se proběhnout do přírody. Samozřejmě, nemusíte nutně uběhnout půl maraton. Bohatě postačí i svižná procházka, díky které načerpáte dostatek vitamínu D.

Experimentujte s domácím cvičením

Ano, každý z nás má dny, kdy se mu nechce jít ani k popelnici, natož do posilovny. V takové chvíli nemá smysl se zbytečně přemlouvat. Naopak, poslechněte své tělo a naordinujte si sportovní aktivitu, která je vám příjemná. Pokud se chcete hýbat a spalovat kalorie, vyzkoušejte domácí cvičení. Nepodceňujte ani večerní protažení nebo jógu, která je ideální do pochmurného podzimního počasí. Jednoduše řečeno zkuste se vymanit ze cvičících stereotypů a dopřejte svému tělu to, o co si říká.

Info ikona
Cvičení

Týmové cvičení

Ve dvou se to lépe táhne! To platí nejen pro vztah, ale také pro sportování. Pokud cítíte, že podzimní dny odvanuly vaši cvičící motivaci, pak si zkuste najít sport, který můžete provozovat ve větší partě lidí. Vyrazte s kamarádkou do sportovní haly a zahrajte si badminton, s partou přátel můžete uspořádat volejbalový zápas, a pokud ovládáte florbalovou hokejku, pak se připojte k místnímu neprofesionálnímu florbalovému týmu. Uvidíte, že změna sportovní aktivity, která zároveň bude spojena s novými tvářemi a zábavou, vás nakopne novou energií.

Mohlo by se vám líbit

Cvičení na doma: Vyzkoušejte ballet barre - balet pro každého

V době, kdy se potýkáme s omezeními, hledáme alternativy cvičení, které můžeme provozovat i doma. Co třeba zkusit ballet barre? Budete potřebovat tyč, zábradlí nebo jen obyčejnou židli. My jsme si tohle cvičení zamilovaly. Zkusíte ho s námi?
marianne.cz