Přejít k hlavnímu obsahu
Marianne Bydlení Objednat >
Marianne Venkov & styl Objednat >
Zdraví

Trenéři doporučují 6 sportů, při nichž spálíte nejvíce kalorií

Venku už pomalu svítí sluníčko a to mnoha lidem připomíná, že se blíží nejenom jaro, ale také letní plavková sezóna. Každý chce přitom zhubnout co nejrychleji a bez práce. To ale není tak docela možné. Nicméně některými sporty můžete spalování kalorií urychlit více než jinými. Efektivní jsou zejména ty, co kombinují kardio a silový trénink a my pro vás máme doporučení na šest z nich.

Tereza Čaladi | 2. 02. 2024

Začátkem ledna bývají plné posilovny a veškerá další sportoviště. O začátku února se to tvrdit nedá. Mnoho lidí totiž svá předsevzetí, že budou cvičit, dodrží pouhé dva týdny. Skutečně, ne nadarmo se druhý lednový pátek oficiálně nazývá „Quitters day“, čímž je myšlen den, kdy se lidé odklání od původního plánu cvičit celý rok. Pokud jste také podlehli „Quitters day“, cvičit jste letos ještě pořádně ani nezačali, ale máte to v plánu, nebo jednoduše chcete urychlit své hubnutí, máme pro vás pár tipů.

Kombinujte kardio a silový trénink

Pokud chcete zhubnout, je potřeba dokázat pracovat s kalorickým deficitem a tomu přizpůsobit vaši stravu. Jak je známo, s hubnutím může výrazně pomoci i pohyb. Některý je přitom efektivnější než jiný. „Mezi nejúčinnější spalovače kalorií patří vytrvalostní cvičení, nicméně ze svých zkušeností doporučuji při hubnutí i silový trénink. V něm se sice budete pohybovat v nižší tepové frekvenci než při kardiu, a tedy i méně spálíte, ale pomůže vám to při formování postavy a budování svalů. Díky většímu množství svalů vám vzroste bazální metabolismus a spálíte tak v klidovém stavu více energie,“ doporučuje Tereza Horová, trenérka fitness sítě Form Factory.

Mohlo by se vám líbit

Nemůžete zhubnout? Chyba není ve vás, ale v dietě, kterou držíte

Na začátek jedno přiznání: nemám sklony k tloustnutí a můj BMI ukazuje spíše na podváhu. Asi si teď říkáte, že někdo jako já si nemá na co stěžovat. Jenže moje horní polovina se vejde do velikosti 34, kdežto dolní obléká velikost 38. Spojená se svým tělem jsem nebyla nikdy.
marianne.cz

6 sportů, při nichž spálíte nejvíce kalorií

Sportů, které kombinují kardio a silový trénink, existuje velké množství. Podle trenérů jsou nejefektivnější ale zejména následující.

1. Skákání přes švihadlo

Výhodou skákání přes švihadlo je, že to můžete praktikovat i doma. Při této aktivitě přitom lze spálit až 370 kcal za půl hodiny. Navíc to zlepšuje koordinaci a může vám to pomoci vypracovat svaly na pažích, nohou, hrudníku a ramenou.

2. Běh

Při běhu spálíte vůbec největší množství kalorií za hodinu. Nemusíte přitom podávat žádné ultra velké výkony, ani běhat maratony. Můžete klidně začít svižnými procházkami.I svižná procházka na čerstvém vzduchu splní svůj účel. Případně se můžete přihlásit na skupinový běh, kde vás ostatní běžci motivují a může to být pro vás větší zábava,“ doporučuje trenérka Horová.

3. Jízda na kole

Podobně účinná jako běh je i jízda na kole. Stačí přitom jezdit v posilovně, nebo doma na rotopedu.

4. HIIT

Velmi dobrý je také High Intensity Interval Training, kterému se ve zkratce říká HIIT a v češtině vysoce intenzivní intervalový trénink. Cvičí se v sériích po 30 vteřinách s maximálním zatížením a je doplněný o úseky s nižší intenzitou. Tento typ cvičení je efektivní zejména při spalování tuku a výrazně zlepšuje i fyzičku.

5. VXN cvičení

Tento nový fitness program je trochu neobvyklý, ale zamilují si ho všichni, kdo rádi tančí. VXN Workout probíhá v přítmí sálu se světelnou atmosférou evokující taneční parket, kde se při poslechu moderních hudebních remixů naučíte pod vedením instruktora originální taneční choreografií a spálíte vcelku velké množství kalorií," vysvětluje Horová.

6. Jumping

Pokud ovšem na tanec nejste, ale ocenili byste při cvičení motivaci instruktora, hudbu a cvičení s dalšími lidmi, pak pro vás možná bude skákání na trampolínkách. Kombinují se při něm silové i balanční prvky a zároveň se u něj člověk i zadýchá. Svaly se tedy rýsují samy.

Mohlo by se vám líbit

Malé pohyby, velké výsledky aneb Už jste se (znovu) zamilovali do pilates?

Existují sporty, které si vychutnají svých patnáct minut slávy, a pak už o nich nikdy neslyšíme (zdravíme Zumbu), a pak je tu pilates! Cvičení založené na pomalých pohybech, vědomém dýchání a procvičování svalů, o kterých jste ani nevěděli, je opět na výsluní. A my vám přinášíme několik důvodů, proč si toto cvičení (opět) zamilovat.
marianne.cz
Zdroj článku

Související články

Zdraví
Proč vyrazit ven „naostro“? Snížíte riziko kožních alergií i poranění

Proč vyrazit ven „naostro“? Snížíte riziko kožních alergií i poranění

Zdraví
Zdravý jídelníček podle Pavla Berkyho z Masterchefa: Originální recepty nejen pro sportovní šampiony

Zdravý jídelníček podle Pavla Berkyho z Masterchefa: Originální recepty nejen pro sportovní šampiony

Zdraví
Jediný pomocník, se kterým posílíte celé tělo: Snadné cviky s kettlebellem zvládne každý

Jediný pomocník, se kterým posílíte celé tělo: Snadné cviky s kettlebellem zvládne každý

Zdraví
Jak se zbavit pocení a koláčů v podpaží krok za krokem: Vliv může mít strava i oblečení

Jak se zbavit pocení a koláčů v podpaží krok za krokem: Vliv může mít strava i oblečení