Chůze je nejpřirozenější pohyb, který s vaším tělem udělá hotové zázraky.
Promotion

Možná nepatříte mezi sportovní typy, které by svůj volný čas trávili za zdmi fitness centra, přesto nám pravděpodobně dáte za pravdu, že pohyb je pro tělo důležitý. Jízda do práce autem či MHD, sedavé povolání a večery naplněné sledováním televize, jsou sice pohodlné, avšak tento koktejl pohodlnosti se může proměnit v časovanou bombu. Zkuste do svého běžného dne implikovat alespoň trochu pohybu – třeba chůze!

Chůzí ke zdraví

Chůze má ohromný vliv na lidské zdraví. Britská studie odhalila, že chůze může snížit riziko vzniku nemocí, jako je diabetes typu 2, kardiovaskulárních onemocnění, demence a některých druhů rakoviny. Pouze desetiminutová svižná procházka denně snižuje riziko předčasné smrti o 15 %, což je naprosto fascinující číslo.

Senioři

Chůzí ke krásnému tělu

Ruku v ruce se zdravím jde také úbytek na váze, který se s pravidelnou chůzí může poměrně rychle dostavit. U tohoto bodu je ale nanejvýš důležité, abyste se zaměřili na kvalitu kroků. Pokud člověk chce zhubnout, musí si nastavit rychlejší tempo, při kterém se zvýší srdeční tep. Jedině tak začnete spalovat kalorie. „Pokud je vaším cílem ztráta tuku, doporučil bych zaměřit se na 5 000–7 000 kvalitních kroků - tedy buď zvýšený, nebo rychlým tempem,“ řekl osobní trenér Scott Laidler pro Woman’s Health. Zároveň dodává, že by vaše srdeční frekvence měla dosáhnout 100 až 120 tepů za minutu, a to v závislosti na vašem věku.

Pokud například ujdete svižnou chůzí kilometrovou procházku za dvacet minut, pak spálíte zhruba tři kalorie za minutu. Zvýšení tempa (12 minut na kilometr) však může zdvojnásobit spalování kalorií, což znamená, že spálíte okolo 180 kalorií za zhruba půl hodiny. Rozhodně je ale důležité vědět, že každé tělo je jiné a tyto počty mají pouze orientační charakter. 

Triky pro začínající chodce!

Existuje hned několik jednoduchých triků, díky kterým se chůzí pomalu ale jistě stane přirozenou součástí vašeho běžného dne.

  • Vystupte o zastávku dříve

Tato rada sice patří mezi klasiky. Zkuste ráno vyjet do práce brzy a vystupte z MHD o stanici dříve. Postupem času můžete zvýšit tempo nebo vystoupit o dvě stanice dříve. Pokud jezdíte do práce autem, zaparkujte vůz na vzdálenějším parkovišti.

  • Na procházku s kamarádkou

Domluvila jste se s kamarádkou, že odpoledne posedíte v kavárně? Co si takhle vzít kávu s sebou a důležité věci probrat za chůze? Takříkajíc zabijete dvě mouchy jednou ranou, a navíc u toho spálíte přebytečný tuk!

  • Cesty za jídlem

Co si budeme povídat, cesty za jídlem patří k těm nejpříjemnějším! Pokud nemáte v práci kantýnu, pak rozhodně objevujte podniky nejen v blízkém okolí práce, ale i v tom vzdálenějším. To samé platí i večer. Už žádné objednání jídla před dveře bytu. Raději si jídlo předobjednete a vyzvedněte sami.

  • Aktivní procházky o víkendu

Víkendy jsou ideálním časem na dlouhou a svižnou procházku. Vezměte děti, partnera a pejska, a vyrazte na příjemnou procházku parkem nebo vaším městem. Obzvláště během nedělního odpoledne jde o hotový balzám na duši, který vás připraví na nadcházející pracovní týden.  

Kolik kroků denně nachodíte vy?

ČTĚTE TAKÉ: 3 způsoby, jak nahradit běh a dosáhnout stejného efektu

Promotion