Přejít k hlavnímu obsahu
Životní styl

Power walking aneb Když při „obyčejné“ procházce spalujete kalorie

Info ikona
Procházka

Nedodrželi jste novoroční předsevzetí, ve kterém stálo, že budete nejméně třikrát v týdnu cvičit? Pokud jste ztratili odhodlání, chuť nebo motivaci, nabízíme vám vcelku bezbolestnou alternativu. Seznamte se s power walkingem, aktivní chůzí, díky které formujete postavu a zvyšujete psychickou odolnost.

První lednové týdny jsou neodmyslitelně spjaty s pohybem. Někteří lidé hledají štěstí a fyzickou kondici ve velkých fitness centrech, jiní zkouší domácí workouty nebo běh. Pokud ale nejste sportovec tělem i duší, můžete poměrně snadno ztratit motivaci. To ale neznamená, že byste na pohyb měli zcela rezignovat. Existuje totiž fyzická aktivita, která se tváří nevinně, a přesto s vaší postavou dokáže hotové zázraky. Světe div se, řeč je o „obyčejné“ chůzi.

Power walking jako nová modla

Dobře, nebudeme vám tvrdit, že dvacetiminutová procházka se vyrovná hodinovému silovému tréninku ve fitness centru. Pokud chcete, aby se vaše procházka přírodou proměnila ve sportovní aktivitu, musíte dbát na několik pravidel. Za prvé myslete na správné tempo, které by mělo dosahovat zhruba 7 km za hodinu. V případě, že během chůze dokážete konverzovat, avšak zpívání už vám dělá obtíže, pak je vašem tempo ideální.

Pro power walking je zásadní také držení těla. V tomto ohledu pamatujete, že záda musí být rovná, ramena dozadu, hrudník vzpřímený a váš pohled by měl směřovat dopředu. Při pohybu mějte stažené břicho a hýždě, a zároveň držte paže ohnuté v úhlu asi 90 stupňů. Podstatné je také to, abyste při chůzi vždy dopadli na patu.

Jakmile výše zmíněné podmínky splníte, a zároveň si naordinujete chůzi delší než 45 minut, získáte kýženou odměnu v podobě spalování tuků. Není žádným tajemstvím, že během aktivní chůze při konstantním tempu spálíte až 400 kalorií. To není málo, že? Kromě toho na vás čeká bonus v podobě posílení bederního pletence svalů, břišních svalů, nohou a hýždí.

Chůzí ku zdraví

Nejde jenom o to, že aktivní chůzí spalujete kalorie. Podle studie zveřejněné v roce 2013 snižuje rychlá chůze riziko vzniku vysokého krevního tlaku, vysokého cholesterolu a cukrovky. Nedávná studie zase říká, že hodina chůze denně zabraňuje invaliditě u lidí, kteří mají příznaky kloubních problémů u dolních končetin. V neposlední řadě je aktivní chůze skvělým pomocníkem pro naše duševní zdraví. Údajně nejen zlepšuje paměť, pozornost a sebevědomí, ale také zmírňuje úzkost či depresi. Suma sumárum to vypadá, že dlouhou procházku by si z preventivních důvodů měl naordinovat každý z nás.

Info ikona
Procházka

Spojte příjemné s užitečným

Nemusíme si nic nalhávat. Lednové počasí člověka dvakrát nezve k venkovním aktivitám. I proto je dobré, když procházku spojíte s něčím příjemným. Co si pěšky dojít do kavárny, která se nachází až na opačném konci města? Nebo vyrazit na dlouhou a svižnou procházku s kamarádkou, se kterou se už týdny naháníte na schůzku? A nebo jste šťastným majitelem pejska, který vám s chutí bude dělat společníka? Ať tak či onak, určitě naleznete alespoň jeden důvod, proč dneska vyrazit na delší procházku.

Mimochodem, omluvenky za špatné počasí nepřijímáme. Zkuste si osvojit oblíbené skandinávské přísloví, které praví, že není špatného počasí, jenom špatného oblečení. Před procházkou se tedy vyzbrojte funkčním spodním prádlem, teplou mikinou a nepromokavou bundou. Nepodceňte ani výběr vhodných, a především pevných bot. Obzvláště teď v zimě je důležité, aby vaše nohy zůstaly při procházce v teple. A samozřejmě nezapomeňte ani na pokrývku hlavy a rukavice. Tak vzhůru na procházku!