Promotion

Za okny sledujete příjemné podzimní sluníčko, avšak namísto procházky si ordinujete třetí silnou kávu? Pokud jste v posledních dnech zaznamenali úbytek energie, rozhodně nepropadejte panice. Existuje totiž několik jednoduchých triků, díky kterým ztracenou energii zase rychle naleznete.

Promotion

Po rozverném létě přichází září, pro které je příznačná rutina, organizace i první zatažené dny. Už to naznačuje, že naše energie dostává zabrat. Když k tomu připočteme ještě negativní zprávy, které se na nás valí ze všech stran, pak není divu, že se naše energie pohybuje pod bodem mrazu. Není ale čas lamentovat. Raději vyzkoušejte několik triků, které mají pozitivní vliv na naši energii i náladu. 

1. Pijte kávu ve správný čas

Patříte k lidem, kteří ještě se zalepenýma očima usrkávají svou první ranní kávu? Zkuste svůj kávový rituál přehodnotit a naučte se popíjet kávu mezi 9:30 až 11:30. Podle harvardské studie máme v tuto dobu nejvyšší hladinu kortizolu, hormonu, který pomáhá regulovat metabolismus. A právě vysoká hladina kortizolu slibuje, že naše tělo dokáže z kofeinu vyždímat maximální účinek. Zároveň vědci upozorňují, abyste množství vypité kávy omezili jenom na jeden až tři šálky denně. Jedině tak si tělo nevybuduje toleranci ke kofeinu. Při vyšším množství vypité kávy hrozí, že účinky kofeinu budou minimální. 

2. Pohyb s rozmyslem

Možná si myslíte, že ztracenou energii naleznete ve fitness centru, a tak každý den trávíte hodinu na běžícím pásu, avšak ve finále se cítíte ještě hůř než ráno. Pravda je taková, že pohyb je pro naše tělo důležitý, ale pokud nejste profesionální sportovec, pak vám bohatě postačí 30 minut aerobního cvičení. Během sportovní půl hodinky se zvyšuje schopnost těla přenášet kyslík a navíc se zrychluje jeho cirkulace, a tak kyslík "nakrmí" všechny části těla. Navíc se uvolňují stresové hormony, což se také pozitivně projeví na vaší úrovni energie. Pokud nepatříte mezi nadšené sportovce, zkuste aerobní cvičení vyměnit za pravidelnou chůzi. Je dobré vědět, že leckdy je chůze lepší než běh

3. Nepodceňujte spánek

Není žádnou novinkou, že kvalitní spánek je alfou omegou spokojeného života. I když jde o nejbanálnější radu, mnoho lidí stále spánek podceňuje. A kolik hodin spánku potřebujeme ke šťastnému životu? Do značné míry to závisí na našem věku a dalších faktorech. Obecně se ale hovoří o tom, že dospělý člověk by měl spát 7 až 9 hodin. Zároveň je dobré, když si vytvoříte svou spánkovou rutinu. Naučte se ulehat do postele ve stejný čas, patnáct minut před usnutím nepoužívejte mobilní telefon a v ideálním případě nechte veškerá elektronická zařízení za dveřmi ložnice. 

Únava

4. Naučte se delegovat úkoly

Všichni chceme být produktivní, zvládat mnoho úkolů a cítit se jako super hrdina. Občas ale přijdou dny, kdy jednoduše nedokážeme splnit všechno, co právě visí na našem to-do listu. Nebojte se v takový moment obrátit na ostatní a poprosit je, zda by danou věc neudělali za vás. Poproste manžela, aby zítra vyzvedl děti ze školy on. Domluvte se s kolegyní, že část pracovního úkolu udělá za vás. A požádejte děti, aby v rámci přípravy na dospělácký život uklohnily večeři. Je totiž naprosto přirozené, že si lidé pomáhají, a tak se nebojte požádat o pomoc. 

5. Nebojte se éterických olejů

Pokud potřebujete rychle zahnat únavu, zkuste si pořídit éterické oleje, ideálně s vůní citrusu, eukalyptu nebo máty peprné. Následně olejíčkem potřete některé tlakové body, například zápěstí, a nechte se pozvolna unášet svěží vůní, která probudí k životu i největšího spáče. Vyzkoušeno!

ČTĚTE TAKÉ: 6 bylinek, které účinně zatočí s únavou

Promotion