Přejít k hlavnímu obsahu
Marianne Bydlení Objednat >
Marianne Venkov & styl Objednat >
Životní styl

Jste ten typ člověka, co nikdy nedokáže vypnout hlavu? Naučte se nechat mozek odpočinout pomocí těchto 3 tipů

Info ikona
žena odpočívá

Když si uděláte volné odpoledne, cítíte pocit viny. Ten je o to větší, když si chcete užít víkend bez pracovních či domácích povinností, a co teprve když vyrazíte na dovolenou! V hlavě vám neustále běží seznam úkolů a vy si ho nenápadně zapisujete do telefonu. Jenomže odpočívání je důležité. A pokud si ho neumíte dopřát, máme pro vás návod, jak na něj.

Tereza Čaladi | 4. 03. 2024

Jistě jste si také někdy řekli: až na to budu mít čas. „Až na to budu mít čas, přečtu si tu knížku, půjdu se tam podívat, můžeme někam zajít...“ Dnešní doba je charakteristická tím, že v ní mají lidé neustále nějaké plány, často se týkají naší práce a toho, že chceme být produktivní, ale potom se občas může stát, že zapomínáme na to, co je skutečně podstatné – žít tady a teď.

Měli bychom si užívat života a hledat si čas na maličkosti. To neznamená, že je nutné svou práci zabalit a odjet žít na Bali, ale najít balanc mezi povinnostmi a potěšením. Pokud totiž pociťujete, že si víkendy a další volna jenom romantizujete, ale nikdy se vlastně nedostanete k tomu skutečnému odpočinku, co jste si slíbili, můžete brzy dojít k syndromu vyhoření.

Mohlo by se vám líbit

Čím si zjednodušit život, který máme ve zvyku si zbytečně komplikovat? Máme pro vás 4 tipy

Život je velmi rozmanitý, rozsáhlý, bujný a plný. Řešíme v něm každý den nějaké drobnosti a spousty dní i nějaké důležité věci, které jsou s dospělým světem jednoduše spojené. Ať už se jedná o placení hypotéky či kompromisy ve vztahu. Občas se ale může stát, že toho najednou řešíme příliš a věci, kterých si vážíme, se v těchto každodenních strastech ztrácejí. To může vést k tomu, že jen přežíváme a život si vůbec neužíváme. Terapeut Mike Verano sepsal několik rad, jak to změnit.
marianne.cz

3 rady na ztišení mysli

Vyhoření není žádná sranda, rychle se do něj dá spadnout a hůře se z něj člověk dostává. Nicméně pokud k němu máte nakročeno, jelikož už teď cítíte, že kdykoliv chcete relaxovat, tak vás to stresuje – pro to existuje termín stresslaxing – je ideální čas zpomalit. K tomuto tématu se magazínu Stylist vyjádřila poradenská psycholožka Rina Bajaj a autorka knihy The Magic In Me a my pro vás máme od ní pár tipů:

  • Stanovte si jasné hranice mezi pracovními nebo jinými povinnostmi a dobou odpočinku

Vyhraďte si čas na odpočinek. Sdělte ostatním, ať vás v tu chvíli nekontaktují, případně si dejte mobil do režimu letadla. Dostupní jste do té doby, od té doby se věnujete sobě a svým zájmům.

  • Zapojte se do činností, které vám pomohou uvolnit se a dobít energii

Pamatujte si, že odpočinek a relaxace jsou nedílnou součástí produktivity. Dovolte si tedy plně si užít tyto chvíle bez odsuzování nebo pocitu viny a zároveň začněte odklánět své myšlení od přirovnávání produktivity pouze k neustálé aktivitě.

  • Zůstaňte přítomní a všímaví během odpočinku

Je důležité soustředit se na pocity relaxace a plně se ponořit do okamžiku, aniž byste se museli starat o to, co byste „měli“ dělat. S tím vám může pomoci fenomén mindfulness. Pokud to ale nezabere, můžete si vybrat nějaký koníček, u kterého se na činnost zkrátka musíte soustředit a nemáte prostor přemýšlet nad ničím jiným.

Mohlo by se vám líbit

K ovládnutí meditace nemusíte být nutně jogíny, stačí se řídit 7 jednoduchými kroky

Možná se vám také stalo, že jste někde zaslechli, jak lidé začali meditovat a najednou se jim začalo dařit. První myšlenkou, která vás napadne, může být, „pff, jasně, jakoby vesmír takhle fungoval.“ Ale ve skutečnosti to není o žádné nadpřirozené síle jako spíše o zklidnění mysli a srovnání si toho, kdo chcete být a jak toho dosáhnout. Teď už je pouze otázkou, jak na to.
marianne.cz
Zdroj článku