Přejít k hlavnímu obsahu
Marianne Bydlení Objednat >
Marianne Venkov & styl Objednat >
Životní styl

Nedaří se vám zhubnout? Fitness trenér a výživový poradce prozradil 3 nejčastější chyby, kterých se dopouštíme

Info ikona
Trenér prozradil nejčastější chyby při hubnutí

V hlavě snad každé ženy se jednou za čas ozve vnitřní hlas, který jí připomene, že by se sebou měla začít něco dělat. Pokud se však rozhodnete začít pracovat na své postavě, je důležité to dělat správně. Výživový poradce a fitness trenér Michal Šetina prozradil základní chyby, kterých se ženy při hubnutí nejčastěji dopouštějí.

Téměř každá žena jistě zažila moment, kdy stála před zrcadlem a přemýšlela nad blížící se plavkovou sezónou. Pokud není zcela spokojená s tím, co vidí, rozhodne se, že je načase to změnit. Patrně ji napadne několik způsobů, jak se do toho co nejdřív, a především co nejrychleji pustit. V takové chvíli je ale třeba udržet své namotivované já na uzdě a nevrhat se do tohoto rázného kroku po hlavě. Nepřineslo by to totiž nic dobrého a mohla by si především ublížit. I když je vidina rychlého úbytku váhy lákavá, dejte si opravdu dobrý pozor, abyste se nedopustila jedné z nejčastějších chyb, které ženy při hubnutí dělají.

Mohlo by se vám líbit

Nejlepší cvičení pro hubnutí. Nejspíš ho už děláte, jen možná ne správně. Jak na něj?

Máte pocit, že jste jedli dobře a pravidelně se hýbali, ale neviděli jste výsledky, po kterých toužíte? Podle některých osobních trenérů může být trik v tom, jaký druh cvičení děláte. Pokud vás demotivuje, jak lidé na sociálních sítích běhají jako maratonci nebo jsou každý druhý den v posilovně, máme pro vás dobrou zpávu: možná jste přehlíželi mnohem levnější a dosažitelnější cvičení, které je přímo u vašich dveří.
marianne.cz

1. Vynecháním jídla hubnutí neurychlíte

„Naprosto největší chyba, kterou dělají nejen ženy, ale i muži, je extrémní změna jídelníčku či úplné vynechání jídel,“ říká hned v úvodu výživový poradce a fitness trenér Michal Šetina. „Kdykoliv se o tom bavíme s klienty, říkají, že to není jejich případ. Po týdnu však zjistíme, že to přesně jejich případ je,“ konstatuje poradce a dodává, že je tím myšleno vynechávání jídel a důležitých příloh, čímž ale jen dosáhneme toho, že naše tělo nebude míst dostatek bílkovin a dalších živin. „Tím se rozhodně hubnutí neurychlí,“ vysvětluje.

Alfou a omegou správného a efektivního hubnutí je nastartování našeho metabolismu. To se nám podaří jedině kombinací správného stravování a cvičení. „Pokud někdo přestane jíst a začne cvičit pětkrát týdně, nebavíme se o zdravém hubnutí, nebo změně návyků, ale o nebezpečném hazardu se zdravím,“ říká pro Marianne Michal Šetina. Podle něj je tento způsob hubnutí velice krátkozraký, protože se drasticky shozená kila za chvíli objeví znovu.

Správně stravovat se dá i chutně

Jako profesionál moc dobře ví, že pokud se chce někdo správně stravovat, nemusí jíst jen maso na vodě, suchou rýži a okurku. Výživový poradce vám vymyslí pestrý jídelníček, který nezabere příliš mnoho času. Sestaví vám ho na míru včetně dnů, kdy si budete moci dát i vaše oblíbená jídla,“ vysvětluje Šetina, který odbornou pomoc v tomto případě vřele doporučuje.

2. Náhlá nadměrná fyzická zátěž je kontraproduktivní

„Další šílenost je, když se člověk jednoduše ze dne na den zblázní a začne běhat a chodit nesmyslný počet kilometrů nebo začne cvičit denně ve fitku a do toho snídá okurku s černým čajem. To je pro tělo obrovský šok a další nebezpečný hazard se zdravím,“ vysvětluje dál Šetina s tím, že něco takového by žádný správný trenér neschválil. „Pokud se bavíme o správném cvičení, je dobré znát své reálné limity, abychom tělu neublížili, ani fyzicky ani psychicky,“ pokračuje. Fyzické ublížení příliš náročným cvičením si asi umíme všichni představit. Psychické ublížení pak spočívá v tom, že v takovém nereálném tempu dříve, nebo později selžeme.

Mohlo by se vám líbit

MARIANNE FITCHALLENGE II: „Trenér je pro klienta často taky psycholog a mentor,“ říká fitness trenér Juraj Melicháč

Taky po zimě a dlouhém lockdownu bojujete s přebytečnými kily? Šéfredaktorka Monika Mudranincová se je rozhodla shodit a dostat se zase do formy. Jak na to jí poradil fitness trenér Juraj Melicháč.
marianne.cz

I v tomto případě Michal Šetina doporučuje pomoc odborníka. Profesionální fitness trenér má za úkol hlídat naše limity, postupně zlepšovat naši kondici a dávat pozor, aby se nám při tréninku nic nestalo. „Dodal bych důležitou poznámku, za kterou mě hodně lidí nebude mít rádo, a to, že není trenér jako trenér,“ hlásá Šetina. „Vybírat byste si měli člověka, který absolvoval školu, nikoliv jen kurz. Ten si může udělat kdokoliv během dvou až tří měsíců. Kvalitní vzdělání je klíčovým bodem k úspěchu.“

3. Nezdravé střídání diet ukládá podkožní tuk

Poslední zásadní chybou je nezdravé střídání diet. S tím se Michal setkává taktéž velice často. “Tento problém spočívá v tom, že spousta lidí skočí do nějaké nezdravé diety, jako je například keto. Ta je dlouhodobě neudržitelná, takže se na ni po čtrnácti dnech vykašle. Mít nulový příjem sacharidů a cukrů člověk prostě a jednoduše nevydrží. Jde tedy hned vyzkoušet nějakou další dietu, kdy například vynechá přílohy, jí jen ryby apod.“ popisuje zkušený výživový poradce. Výsledkem toho může být snížení funkce metabolismu, což znamená pomalejší hubnutí a ukládání tuků do podkoží. Tedy přesně to, co na cestě za vysněnou postavou rozhodně nechceme,“ uzavírá Michal Šetina.

Než se tedy rozhodnete zásadním způsobem změnit své návyky a dosavadní životní styl, mějte na paměti všechny tyto chyby a snažte se jim vyvarovat. Nyní již víte, jak na to.

Zdroj článku